onsdag 16 december 2009

Han stog själv för första gången.

Idag har Bastian kämpat på bra. Han har ålat och krypit och haft sig. När jag var i köket och lagade mat var Bastian i sitt rum och lekte. Han har lärt sig att välta sin leksakskorg för att ta ut leksakerna. Den är även rolig att köra runt i rummet. Helt plötsligt ser jag hur han har kilat in korgen mellan bokhyllan och sin stol och hur han tar tag i korgen och reser sig upp på knä och sedan till stående. När han väl står och jag har hunnit in såklart, livrädd att han ska falla, tar han tag i bokhyllan. Jag ropade på Martin så fort jag insåg vad som var på G. Han kom springande och hann också se detta mirakelframsteg. Vi försökte återskapa detta på film men det gick inte riktigt som vi tänkt oss. Men ganska bra ändå.

Busen älskar att busa i vår säng.

Inte lika nöjd med att hamna i sin egen säng, men söt som få!

Idag har Bastian även läst bok, han gillar sin bok om färger.

1 kommentar:

  1. OMG vilken lite friskis. Snacka om att göra vardagen ännu mer farlig och stressig för dig. Vi såsar på här medan Bastian både juckar elefanter och står. Heja Bastian. Kram

    SvaraRadera