onsdag 3 april 2013

Tic Tac Strawberry


 


När frågan kom om jag ville buzza tictac strawberry, kom minnena från sommarsemestrarna i Italien direkt. När jag var liten åkte familjen till Italien varje sommar för att hälsa på släkt och vänner. Då fick jag och min syster alltid varsin ask tictac att ha i bilen. Det var apelsin, citron och mint om jag inte minns fel som man kunde välja på då. Givetvis nappade jag direkt på att få buzz en ny smak av gamla minnen.

När paketet kom slängde sig pojkarna över det och ville öppna det så fort som möjligt. Jag hade berättat att det skulle komma och de kunde knappt bärga sig. De och deras kompisar fick prova och de älskade dem. Det är ju inte så konstigt det är ju godis och godis älskar de. Socker, socker, socker…




Själv testade jag smaken och tyckte den var god men särskilt uppfriskande tyckte jag nog inte att den var. Den var söt och god och funkar fint när man är lite sugen på nått sött.

Jag la upp paketet högt upp på en hylla så inte pojkarna skulle nå den och tyvärr glömde jag då även bort den. Kom på den när jag fick ett påminnelsemail att det var dags att rapportera kampanjen. Då fick jag verkligen eld i baken och tog med mig ett gäng askar till jobbet.
 Varje dag har vi gemensam frukost på jobbet och då sitter vi och pratar om allt möjligt så då passade jag på att ställa fram en ask på varje plats och när alla samlats berättade jag om den nya smaken.

Kollegorna provade och kom ganska gemensamt överens om att det smakade socker, smaken var god men inte uppfriskande.


Här sitter några runt frukostbordet och äter sin frukost.


En glad och morgonpigg Mia visar upp sin ask med tic tac.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar