fredag 4 september 2009

Mammas lilla kalv

Igår somnade Bastian kl 21 och sov ända till kl 6.15 idag för lite mat och somnade sedan om till 7.40. Synd bara att jag var tvungen att gå upp 2.30 och pumpa, men jag ska inte klaga när jag har en så duktig bebis. Tur att jag kan somna om.

Idag har vi haft en skön dag. Bastian somnade efter att han ätit vid 9-tiden, då passade jag på att duscha. När jag var klar vaknade lilla hjärtat och ville upp i famnen. Vi gick in i badrummet och tittade i spegeln, Bastian gillar det. Vips så kräktes han ner hela sig och nyduschade mig. Ja det var bara att lägga honom på skötbordet och tvätta av honom… och mig. Lagom till vi var färdiga, brummade det till i blöjan så det var bara att ligga kvar och få en ren blöja. Sen lekte vi lite i sängen. Det var tydligen jättekul att busa runt bland täcken och kuddar.


Sen klädde vi oss. Jag var så glad att kunna få sätta på Bastian den fina fleecedräkten med öron på fötterna idag. Det är rätt kyligt idag och blåser som bara den. När vi var klädda och klara gav vi oss iväg mot Möllan. Där handlade vi frukt, grönsaker, ägg och bröd. Skön prommenad och Bastian somnade gott i vagnen.

När vi kom hem förberedde vi lite lunch i väntan på att Martin skulle komma hem. Medan vi väntade lekte vi lite med elefanten. Den är sååå rolig. Bastian verkar ha lärt sig att gripa tag i saker nu. Han höll elefanten i ett stadigt grepp i svansen idag.

Nu har pappa kommit hem och Bastian är med honom och jag har precis avslutat ännu en sparkdräkt till liten. Nu blev det en komönstrad, mammas lilla kalv.

2 kommentarer:

  1. Åh han är ju helt underbart ljuvlig! Och växer som ogräs gör han också! ;)

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Fast du missade själva taggen där det står att det är jag som gjort den och skickar intresserade till min blogg. men visst är den fiiin :) jag är väldigt nöjd med den.

    SvaraRadera