söndag 27 september 2009

Nu börjar det hända saker

Nu börjar det hända saker. Bastian har börjat ta på sina leksaker och sträcker sig efter saker. Han har även kommit på hur man sätter på sitt babygym. Inte bara rucka på ställningen utan att man sätter igång den på björnens huvud. Han kan ligga och titta på nallen och vara väldigt fokuserad sen lyfter han benen sakta och sparkar till nallen på nosen och då går musiken igång. Han kan nu ligga och underhålla sig själv i nästan en timme, beroende på dagsformen. Han kan även ta sig över från rygg till sidoläge nu. Man märker att det
senaste utvecklingssprånget var ett stort och viktigt ett i hans utveckling.






Förra veckans babysim gick mycket bättre. Han tog sig igenom hela passet med gott humör. Det var först vid duschningen som gråten kom. Men då var han både trött och kall. Så fort jag fått på honom kläder somnade han på skötbordet. Då kollade en annan mamma honom så han inte trillade ner medan jag var i duschen. Denna här veckan gick det ännu bättre. Nu var Martin med och badade, jag har blivit förkyld så jag stannade uppe och tittade på, filmade och fotograferade. Dessutom hade jag med mig en flaska mjölk till honom som han fick på skötbordet under påklädningen.
Förväntasfull inför badet med pappa!


Här tillsammans med charmige badkompisen och grannen Benjamin.



Bastian hoppar från basängkanten.

Pappa dyker men glömmer att ta med Bastian under vattnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar