torsdag 10 september 2009

Mycket nytt att upptäcka

Nu har jag inte skrivit på några dagar, men här har varit fullt upp. Nu närmar det sig födelsedag och kalas så jag och Bastian har bakat. Ja, jag har bakat och Bastian har hejat på från sin babysitter eller från babybjörn.

Här sitter han och skramlar med sina skrammeltassar som han fått av Jocke och Virre.

Den här kransen var till mannens fika på cykelklubbens styrelsemöte. Riktigt lyckad tycker jag. Vi har även bakat tårta, drömmar, mandelkakor och chocolate chip cookies.


Bastian tränar för fullt på att flytta sig och på att göra ljud.



Bastian har fått en stol av morfars kusin Anna och hennes man Franco. Vi har inte använt den än för det står att den är från 1 år, men igår monterade jag ihop den och satte piccolino i den för att testa. Med en handduk bakom ryggen så var den perfekt. Han satt i soffan och tyckte att det var jätteroligt med stolen. Perfekt med ett litet bord som man kan ha leksaker på.

Bastians hår har växt väldigt så igår gav jag mig på att klippa honom lite. Lättare sagt än gjort. Jag klippte lite runt öronen men har ännu inte lyckats med nacken. Inte lätt när han inte vill sitta still. Får se om jag kan ta lite till idag. Nu är han i alla fall fin och kan inte misstas för en flicka... tycker jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar